QDMS Entegre Yönetim Sistemi çözümü ile birlikte dokümanlarınızın yaşam döngüsü uçtan uca çok rahat bir şekilde yönetmeniz mümkündür. Revizyonlar, gözden geçirmeler ve okuma görevlerinin takibi artık sizin için problem olmaktan çıkar. Bunun yanında kronikleşmiş problemlerin çözümü için DİF modülü kalıcı çözümlerin planlaması adına size yardımcı olacaktır. Aksiyon modülü özelinde günlük işlerinizi ve toplantı maddelerinin planlamasını sağlayabilirsiniz.
Denetim modülünde çeşitli denetim tiplerinizden çıkan bulguların takibini efektif bir şekilde yapmanız mümkündür. Öneri ve Anket modülleri ile çalışanların katılımını ve aidiyetini arttırmanız mümkündür. Tüm bu süreçlerde ve firma içindeki diğer süreçler için risklerin tespit edilip risk seviyelerinin çıkartılması da oldukça kritik bir husus olup QDMS Risk Yönetim modülleri bu konuda size rehber olacaktır.
Genel olarak tüm yönetim sistemi standartlarının gerektirdiği dokümantasyon işlerinizi elektronik ortamdaki onaylar ile kontrollü bir şekilde yönetmenize olanak sağlar. Buna ek olarak;
• Tüm kontrollü dokümanlarınızı klasör ağaç yapınıza uygun bir şekilde QDMS içerisinde yönetebilirsiniz. Her türlü dosya formatı ile uyumludur. (Word, Excel, Powerpoint, PDF …)
• Toplu aktarım özelliği sayesinde tüm dokümanlarınız hızlı ve kolay bir şekilde tüm bilgileri ile birlikte içeriye aktarılabilmektedir.
• Klasör bazında veya doküman bazında yetkilendirmeler yapabilirsiniz. Her kullanıcı yetkili olduğu klasörler veya dokümanlar üzerinde işlem yapabilir.
• Birbirinden ayrılmış Okuma, Yazdırma, Hazırlama/Revizyon Yapma, Eski Revizyonları Görüntüleme, İptal Etme, Klasör Tanımlama yetkileri ile ihtiyacınız olan Pozisyon veya Kullanıcı Gruplarına gerekli yetkiler dağıtılabilir.
• Dokümanlarınız yayınlanmadan önce belirlediğiniz Kontrol, Onay ve Görüş aşamalarından geçirilebilir.
• Tüm akışı tamamlayan dokümanlarınız ilgili kullanıcı gruplarına “Okunması Gereken Dokümanlar” olarak iletilir.
• QDMS üzerinden bekleyen işlerinizi görüntüleyebileceğiniz gibi eş zamanlı olarak mail entegrasyonu ile de sorumluluğunuzdaki işlerden haberdar olabilirsiniz.
• Doküman sonu Anket özelliği ile dilediğiniz dokümanınızın sonuna yerleştireceğiniz Anket sayesinde Dokümanınızın efektif bir şekilde okunup okunmadığını test edebilirsiniz.
• Gelişmiş raporlar aracılığıyla, kim hangi dokümanı ne zaman okumuş, kim dokümanları kaç gündür okumuyor gibi soruların cevaplarını alabilirsiniz.
• Denetimlerde önemli bir adım olan Doküman Master Listenizi sistemden tek bir menü aracılığıyla otomatik bir şekilde oluşturabilirsiniz.
• Gelişmiş arama özelliği sayesinde Dokümanlarınızın adına göre veya içeriğine göre arama yapabilirsiniz.
• Klasörlerinize yerleştireceğiniz doküman şablonları ile güncel revizyonlarını, tarihlerini, dokümanlarınızın onaycılarını, logolarını otomatik bir şekilde dokümanlarınıza bastırabilirsiniz.
• Revizyon işlemleri için her dokümanınıza veya klasörünüze özel gözden geçirme periyotları tanımlayarak, periyodu gelmiş dokümanlarınızın gözden geçirilmesi için ilgili doküman sahibine görev düşürülmesini sağlayabilirsiniz.
• Dokümanlarınızı birbiri ile referans doküman olarak tanımlamanız durumunda, herhangi bir doküman revize olduğunda referans dokümanlarının sahiplerine de sistem üzerinden bildirim gönderilmektedir.
• Dokümanlarınıza ek olarak formlarınızı ve formlarınızın revizyonlarını da sistemde yönetebileceğiniz gibi formlarınızın dolu halleri olan kalite kayıtlarını da yine QDMS’te saklayabilirsiniz.
Kurum içi şikayetlerin girildiği, izlendiği, sonuçlandırıldığı modüldür. Süreç içinde, ilk müdahale raporunun yazılıp kök neden araştırmalarının yapıldığı, kök nedenleri ortadan kaldırılarak aksiyonların planlanıp kapatıldığı, aksiyonlar neticesinde sonuç raporu ile beraber kapatma onayına gönderildiği bir akışa sahiptir. Buna ek olarak;
• Müşteri şikayetinden sisteme girilmesinden, kök neden analizi yapılmasına, aksiyon planlanmasına ve gerçekleştirilmesine, şikayet değerlendirmesine kadar olan süreci yönetebilirsiniz.
• Müşteri şikayetinin açılması ve kapatılması esnasında onay akışları kurgulayabilirsiniz. Birden fazla lokasyonda çalışıyorsanız, iş yeri bazında onay akışlarını çeşitlendirebilirsiniz.
• Şikayeti çözmek için çözüm ekibinizi belirleyerek sorunu iletebilirsiniz, ek dosya ekleyerek şikayeti detaylandırabilirsiniz.
• İhtiyaç duyduğunuz ekstra bilgiler olması durumunda QDMS üzerinde oluşturacağınız parametrik alanları kullanabilirsiniz. Bu sayede modül size özelleştirilmiş olacaktır.
• Şikayetin incelenmesi esnasında istediğiniz bir kök neden analiz şablonunu kullanabilirsiniz.
• İhtiyaç duyduğunuzda Müşteri Şikayetinizin DÖF’e döndürülmesini ve sürecin bir DÖF kaydı üzerinden devam etmesini sağlayabilirsiniz.
• Hata türleri ve uygunsuzluk kategorileri ile hangi kategoriye bağlı olan Şikayetlerinizin dağılımını raporlar ve grafikler aracılığıyla görüntüleyebilirsiniz.
• Müşteri bazında rapor şablonları sayesinde Şikayet sonucunda o müşteri özelinde bir rapor sistem tarafından sunulur.
• Web service desteği ile şikayet sonucu müşterilere mail ve sms ile bildirilebilir.
• Raporlar aracılığıyla şikayetlere bağlı hangi aksiyonların alındığını bu aksiyonların anlık durumlarını görüntüleyebilirsiniz.
• Hangi kategoriye, hangi departmana, hangi ürüne olan şikayetlerin dağılımını görmek için En Çoklar Analizi grafiğini kullanabilirsiniz. Grafikte görmek istediğiniz verileri seçerek grafiği çeşitlendirebilirsiniz.
• Her adımda kanıt ve ek dosya ekleyebilirsiniz.
Müşterilerin/tedarikçilerin şikâyetlerini bildirdikleri, şikâyet kayıtlarının açılıp takibinin yapılabildiği çözümdür. Süreç içinde, ilk müdahale raporunun yazılıp kök neden araştırmalarının yapıldığı, kök nedenleri ortadan kaldıracak aksiyonların planlanıp kapatıldığı, aksiyonlar neticesinde sonuç raporu ile beraber kapatma onayına gönderildiği bir
akışa sahiptir. Buna ek olarak;
• Müşteri şikayetinden sisteme girilmesinden, kök neden analizi yapılmasına, aksiyon planlanmasına ve gerçekleştirilmesine, şikayet değerlendirmesine kadar olan süreci yönetebilirsiniz.
• Müşteri şikayetinin açılması ve kapatılması esnasında onay akışları kurgulayabilirsiniz. Birden fazla lokasyonda çalışıyorsanız, iş yeri bazında onay akışlarını çeşitlendirebilirsiniz.
• Şikayeti çözmek için çözüm ekibinizi belirleyerek sorunu iletebilirsiniz, ek dosya ekleyerek şikayeti detaylandırabilirsiniz.
• İhtiyaç duyduğunuz ekstra bilgiler olması durumunda QDMS üzerinde oluşturacağınız parametrik alanları kullanabilirsiniz. Bu sayede modül size özelleştirilmiş olacaktır.
• Şikayetin incelenmesi esnasında istediğiniz bir kök neden analiz şablonunu kullanabilirsiniz.
• İhtiyaç duyduğunuzda Müşteri Şikayetinizin DÖF’e döndürülmesini ve sürecin bir DÖF kaydı üzerinden devam etmesini sağlayabilirsiniz.
• Hata türleri ve uygunsuzluk kategorileri ile hangi kategoriye bağlı olan Şikayetlerinizin dağılımını raporlar ve grafikler aracılığıyla görüntüleyebilirsiniz.
• Müşteri bazında rapor şablonları sayesinde Şikayet sonucunda o müşteri özelinde bir rapor sistem tarafından sunulur.
• Web service desteği ile şikayet sonucu müşterilere mail ve sms ile bildirilebilir.
• Raporlar aracılığıyla şikayetlere bağlı hangi aksiyonların alındığını bu aksiyonların anlık durumlarını görüntüleyebilirsiniz.
• Hangi kategoriye, hangi departmana, hangi ürüne olan şikayetlerin dağılımını görmek için En Çoklar Analizi grafiğini kullanabilirsiniz. Grafikte görmek istediğiniz verileri seçerek grafiği çeşitlendirebilirsiniz.
• Her adımda kanıt ve ek dosya ekleyebilirsiniz.
Çeşitli kaynaklardan çıkan uygunsuzlukların, kalıcı çözümlerinin arandığı ve bunları kayıt altına alıp önlemlerinin planlandığı modüldür. Süreç içinde, acil önlem raporunun yazılıp kök neden araştırmalarının yapıldığı, kök neden bulunduktan sonra bununla ilgili aksiyonların planlanıp kapatıldığı, aksiyonlar neticesinde sonuç raporu ile beraber kapatma onayına gönderildiği bir akışa sahiptir. İç ve Dış Müşteri Şikayetleri, Denetim, Risk Analizleri, Olay Bildirimi gibi modüller ile de doğal bir entegrasyon kabiliyeti vardır. Bunlara ek olarak;
• Uygunsuzlukların uçtan uca dijital ortamda yönetimini sağlayabilirsiniz.
• Düzeltici İyileştirici Faaliyet prosedürüne uygun açma ve kapatma onay akışları tanımlayabilirsiniz.
• 8D’nin tüm adımlarını kapsayan nitelikte 8D yönetimi yapılabilirsiniz. Müşteri ve tedarikçiler bazında ayrı ayrı 8D rapor formatları tanımlayabilirsiniz.
• Farklı kök neden analizi yöntemleri kurgulayabilir, kök nedenlere bağlı aksiyon atayabilirsiniz.
• Kurumunuza özgü uygunsuzluk kategorileri tanımlayabilir, uygunsuzlukları kategori bazında analiz edebilirsiniz.
• Uygunsuzluk bazında hata türleri ve etkileri analizi, kalite maliyeti analizi yapılabilirsiniz.
• Düzeltici Önleyici Faaliyet kaynakları tanımlayabilir, kaynak bazında rapor ve grafiklere ulaşabilir, analiz gerçekleştirebilirsiniz.
• Müşteri, tedarikçi ve şirket içi olarak farklı rapor formatları tanımlayabilir, sistem tarafından otomatik oluşturulmuş rapor alabilirsiniz.
• İç Müşteri Şikayeti, Dış Müşteri Şikayeti, Denetim Yönetimi ve Risk Yönetimi modüllerinden Düzeltici Önleyici faaliyet başlatabilirsiniz.
• İyileştirmeye açık alanları analiz edebilmek için farklı fonksiyonlarda grafik ve raporlar oluşturulabilmektedir.
• İhtiyaca yönelik faklı akışlar tasarlayabilir ve farklı alanlar tanımlayabilirsiniz.
Yönetim sistemi kapsamında kuruluşun kendisi, müşteri veya denetim otoriteleri tarafından kuruluş içinde veya dışında yapılan her türlü denetimin planlandığı, bulunan uygunsuzların ve denetim sonuçlarının raporlandığı modüldür. Uygunsuzluklar sonucunda planlanan aksiyonlar veya düzeltici ve iyileştirici faaliyetler ilgili modüller ile entegre bir şekilde yönetilir. Bunlara ek olarak;
• İç tetkik, dış tetkik gibi her türlü planlı ve plansız denetimlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
• Soru tanımlamalarını gerçekleştirip, farklı denetimler için farklı soru listeleri oluşturabilirsiniz.
• Periyodik denetim periyodu oluşturabilmekte ve zamanı gelen denetimler için sistem otomatik bilgilendirmeler yapmaktadır.
• Puanlı, puansız ve check liste şeklinde denetim sorularınızı oluşturabilirsiniz.
• Yönetim Sistemleri bazında denetçiler tanımlayabilir, denetçilere otomatik iş emirleri açabilirsiniz.
• Denetlenen birim sorumluları ve denetçilere sistem tarafından otomatik hatırlatmalar yapılabilmektedir.
• Sorulara ağırlık verilebilmekte ve soru ağırlıklarına göre denetim puanı, denetim sonunda otomatik hesaplanmaktadır.
• Denetimlerde tespit edilen bulguların takibini yapılabilir, uygunsuzluklara bağlı aksiyon ve düzeltici önleyici faaliyet başlatabilirsiniz.
• Her denetime özel denetim raporu tanımlanabilmekte ve rapor denetim sonunda sistem tarafından otomatik oluşturulmaktadır.
• Zaman çizelgesi raporu ile denetçilerin takvimini Gantt Chart formatında görüntüleyebilirsiniz.
• “Denetçi Performans Raporu”, “Denetim Puan Raporu” ve “Denetim Bulgu Raporu” gibi farklı fonksiyonlardaki daha birçok rapor, sistem tarafından otomatik oluşturulmaktadır.
• İhtiyaca yönelik faklı akışlar tasarlayabilir ve farklı alanlar tanımlayabilirsiniz
İş atama ile ilgili tüm aksiyonların yönetilebildiği modüldür. Toplantıdan çıkan kararların takibi, proje yönetimi, periyodik işlerin izlenmesi, kısacası görev takibi ile ilgili tüm işlemlerinizi bu modül üzerinden kolaylıkla yönetebilirsiniz. Ayrıca denetim, Risk Analizleri, Olay Bildirimi, Öneri Yönetimi, Yasal Mevzuat, MSDS gibi çözümler ilede otomatik bir entegrasyon kabiliyetine sahiptir. Bunlara ek olarak;
• Toplantı kararları, proje yönetimi görevleri ve periyodik görevleri yönetilebilirsiniz.
• Görevlere termin süreleri verebilir, maliyet ve kazanç takibi yapabilirsiniz..
• İlişkili aksiyon, alt aksiyon ve gizli aksiyon atayabilirsiniz.
• Belirli periyotlarda tekrar etmesi istenen görevler ile ilgili periyodik aksiyonlar tanımlayabilir, süresi gelen aksiyonların ilgili kişilere otomatik atanmasını ve bildirilmesini sağlayabilirsiniz.
• Termin sürelerini aşan görevlerde, görevi yapacak kişiye ve bağlı olduğu kullanıcıya belirtilen süreler içerisinde uyarı mailleri gönderebilirsiniz.
• Yüzdelik bazda tamamlanma oranları tanımlayabilir, aksiyon kalemi bazında takip sağlayabilirsiniz.
• İç Müşteri Şikayeti, Dış Müşteri Şikayeti, Düzeltici İyileştirici Faaliyetler ve Risk modülleri ile entegre çalışmakta, ilgili modüller içerisinden aksiyon atanabilmektedir.
• Aksiyon görevi açma ve kapatma onayları tanımlanabilmekte, böylece görevin etkin olarak tamamlanıp tamamlanmadığı izlenebilmektedir.
• Departmanlar ve personeller bazında iş yüklerini analiz edebilmek adına farklı rapor ve dağılım grafikleri alınabilmektedir.
• Planlanmış ve geciken işlerin takibi için raporlar alınabilmektedir.
• İhtiyaca yönelik faklı akışlar tasarlayabilir ve farklı alanlar tanımlayabilirsiniz.
İstenilen her konuda kolaylıkla anket hazırlanması, hazırlanan anketlerin intranet veya internet üzerinden hedef kitleye e-mail aracılığı ile dağıtılması ve anketlerin web browser üzerinden doldurularak, anket veri tabanına kaydedilmesi ve raporlanmasına yönelik geliştirilmiş bir modüldür. Anket yönetimi modülü Eğitim Planlama, Denetim Yönetimi, Düzeltici İyileştirici Faaliyetler ve Öneri Yönetimi çözümleri ile entegre çalışmaktadır. Buna ek olarak;
• İç ve dış anketler oluşturarak sistem üzerinden hem çalışanlarınıza hem de müşteri/tedarikçilerinize anketlerinizi iletebilirsiniz.
• Anketler içerisine ekleyeceğiniz soru tipleri kişiselleştirilebilir. Açık uçlu, seçenekli, liste tipli farklı soru tiplerinden oluşan anketler tasarlayabilirsiniz.
• Koşullar tanımlayarak herhangi bir sorunun spesifik bir cevabına göre diğer soruların açılarak cevaplanmasını sağlayabilirsiniz.
• Çalışanlarınıza sistemden ilettiğiniz anketler kullanıcılarınızın ana ekranından “Doldurulması Gereken Anketler” olarak
gözükecektir. Kullanıcı bu görev bildirimi ile doğrudan anketi doldurabilir.
• Anket doldurma süresi konusunda kullanıcıya periyodik hatırlatmalar sistem tarafından yapılır. Gecikmeye başlayan işler ise belirlediğiniz üst yöneticiye kadar mailler aracılığı ile iletilir.
• Yetkilendirmeler ile anket sonuçlarına sadece belirlediğiniz personellerin erişimini sağlayabilirsiniz.
• Anket raporu ile kim hangi soruya hangi cevabı vermiş, hangi soruda en fazla hangi cevaplar verilmiş gibi soruların cevaplarını bulabilirsiniz.
• Gizli anket özelliğini kullanarak kullanıcı bilgilerinin anket sonuçlarında görünmemesini, anonim olarak kalmasını sağlayabilirsiniz.
• Puanlı anketler oluşturarak anketin sonucuna göre belirli bir başarı puanı oluşturabilirsiniz.
• Oluşturduğunuz şablon anketleri QDMS’in diğer modülleri ile entegre bir şekilde kullanabilirsiniz.
İşletmede kalibrasyonu ve doğrulaması yapılacak cihazların sertifikasyonlarının takibini sağlayan bir modüldür.Kalibrasyon ve doğrulama dışında ek olarak daha fazla işlem tipi eklenerek modülün içeriği hatırlatma amaçlı genişletilebilir. Buna ek olarak;
• Cihaz Yönetimi Modülü ile cihazlarınızın periyodik Kalibrasyon ve Doğrulama işlemlerini takip edebilirsiniz.
• Cihazlarınızı ağaç yapısı şeklinde kategorize edebilirsiniz.
• Cihazlarınıza uygulanacak işlem tiplerini birbirinden ayırabilir ve bu işlem tiplerine göre raporlamalar yapabilirsiniz.
• Cihazlarınızın işlem göreceği yerleri ve bu yerlerin sorumlularını sistemde tutabilirsiniz.
• Cihazlarınızın durumlarını tanımlayarak, kalibrasyon ve doğrulama işlemlerinin sonucunda ihtiyaca bağlı olarak Hurdaya ayırabilir, kullanımına devam edebilir veya bölümünü değiştirebilirsiniz.
• Cihaz Yönetimi esnasında sistemin size verdiği standart alanlar haricinde ekstra parametrik alanlar tanımlayabilirsiniz bu sayede modül size özel hale gelecektir.
• Toplu Cihaz Aktarımı özelliği ile mevcuttaki cihazlarınız işlem tipleri, periyotları ve sorumlu bilgileri ile birlikte sisteme aktarılmaktadır.
• İşlem zamanları yaklaşan cihazlar için önceden tanımladığınız süre öncesinde Cihaz Sorumlularına bildirim ve mail gönderilmektedir.
• Zamanı gelen iş emirleri sistem tarafından otomatik bir şekilde sorumluya aktarıldığı gibi ihtiyaç duyduğunuz herhangi bir anda manuel iş emri de açabilirsiniz.
• İş emirleri üzerinden cihazların ölçüm değerleri sisteme girilmektedir.
• İşlem sorumluları, ölçüm işlemlerinin ardından Cihaz İşlem Raporunu sistemden alabilmektedir.
• Dışarıya yaptırılan işlemler için, alınan Raporlar sisteme yüklenebilir.
• Planlanan İşler Raporu, İş Emirleri Detayı, Zaman Çizelgesi gibi raporları QDMS aracılığıyla alabilirsiniz.
• İhtiyaca göre Cihaz İşlemlerinin sonuna bir kapatma onay akışı eklenerek onay akışını tamamlayan işlemin geçerli
olması sağlanabilir.
• Cihazlar üzerinde yetki kontrolü sağlanarak, yetkisiz erişimin önüne geçilmiş olur.
Şirket içinde ve dışında gerçekleşen eğitimlerin tanımlanarak, dönemsel planlar ile eğitim kayıt takibinin sağlandığı modüldür. Aynı zamanda IBYS kapsamında T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bildirilmesi zorunlu olan eğitimlerin de QDMS üzerinden aktarımı sağlanır. (Bimser Entegratör firmalardan biridir.) Bunlara ek olarak;
• Eğitim katalogları oluşturulabilir, iç-dış eğitimler, planlı-plansız eğitimler gerçekleştirebilirsiniz.
• IBYS kapsamındaki eğitim planlarınızı yönetebilir, sistem içerisinden eğitim veri setini bakanlığa gönderebilirsiniz.
• Çalışanlarınız tarafından eğitim talepleri toplayabilir, ilgili taleplerin onay sürecinden sonra planlama yapabilirsiniz.
• Sistem tarafından eğitim-başarı sertifikası alınabilmektedir
• Katılımcılara ve eğitimcilere eğitim öncesi hatırlatmalar sistem tarafından otomatik gönderilmektedir.
• Eğitimler tamamlandıktan sonra eğitim etkinlik değerlendirmesi yapılabilmektedir.
• Eğitim ve ünvan ilişkisi kurulmakta, böylece alınan ve alınması gereken eğitimlerin raporu sistem tarafından otomatik oluşturulabilmektedir.
• Personel bazında eğitim kartı oluşturulabilmektedir.
• Her eğitim için geçme puanı tanımlayarak, eğitim değerlendirmesini yapabilirsiniz.
• Periyodik eğitim planları tanımlanabilmekte, zamanı gelen eğitimler için sistem tarafından otomatik bildirimler oluşturulmaktadır.
• Departmanlar ve personeller bazında detaylı veri analizleri yapılabilmektedir.
• QDMS sistemine geçişte çoklu eğitim transferi gerçekleştirilebilmektedir.
• İhtiyaca yönelik faklı akışlar tasarlayabilir ve farklı alanlar tanımlayabilirsiniz.
Bireysel veya grup öneri taleplerinin yapılması, değerlendirilmesi, öneri ile ilgili bir uzmanın atanması, önerinin gerçekleşmesi ile ilgili kişilere aksiyonların tanımlanması ve öneri ile ilgili aksiyonlar tamamlandıktan sonra önerinin puanlandırılması sürecini yönetmektedir. Buna ek olarak;
• Müşteri, tedarikçi ve çalışanlardan gelen önerilerinizin dijital yönetimini gerçekleştirebilirsiniz.
• Ödül sistemi oluşturabilir, kullanıcı puanları doğrultusunda ödül verme işlemlerini gerçekleştirebilir ve motivasyonu artırabilirsiniz.
• Öneri bazında kazanç-maliyet analizi gerçekleştirebilirsiniz.
• Öneri sonucunda aksiyon ataması gerçekleştirebilirsiniz.
• Önerilerinizi bireysel yada grup halinde verebilir, birey ve grup önerilerinde farklı puanlandırmalar yapabilirsiniz.
• Öneri kampanya dönemleri planlayarak, bu dönem içerisinde farklı puanlama yapabilir, sonucunda çalışanların motive olmasını sağlayabilirsiniz.
• Önerilerin red edilmesi durumunda itiraz edilebilmektedir.• Öneri tipleri bazında faklı formüller kurgulanabilmektedir.
• Bölüm ve kişi hedefleri vererek, öneri hedef yönetimi gerçekleştirebilirsiniz.
• İhtiyaca yönelik faklı akışlar tasarlayabilir ve farklı alanlar tanımlayabilirsiniz.
İşçi Sağlığı Güvenliği ve bunların süreçleri açısından işletme faaliyetleri sırasında oluşabilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin ve risklerin analiz edilerek mevcut kontroller yoluyla değerlendirilmesi sağlanarak işlemlerin takip edildiği modüldür. Buna ek olarak;
• Yönetmeliklerde belirlenen, işyerlerinde “İş Sağlığı ve Güvenliği” yönünden yapılacak risk değerlendirmesinin usul ve esaslarına uygun olarak düzenlenebilir.
• Tüm risk metodolojileri ile uyumludur. Tamamen esnek ve kullanıcı tanımlı bir altyapıya sahiptir. Kurumda uygulanan risk metodolojisini uyarlayabilirsiniz.
• Riskler departman, süreç, lokasyon gibi farklı kategorilere göre ayrı ayrı gruplandırabilir, raporlamasını ve takibini sağlanabilirsiniz.
• Tüm risk analizlerinin sonucunda ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan bir Önlem takip sistemi bulunmaktadır. Risk formlarınız için önlem takip sistemini kullanabilirsiniz.
• Risk analizi sonucu ortaya çıkan uygunsuzluklar için alınacak önlemler istenirse QDMS Doküman Yönetim modülü ile entegre olan, Talimat, Prosedür vb ile ilişki kurulabilmektedir.
• Önlem takip sürecinde açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilir. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• Farklı risk formları oluşturularak, risk analiz formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve risk formları üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• Risk formları istenen formatta Excel’e aktarılarak raporlanabilmektedir. İstenirse tek bir risk maddesine ait detaylı rapor da alınabilmektedir.
• Risk formları revize edilebilir, revize edilen risklerin eski ve yeni durumları hem anlık olarak hem de trend grafiği üzerinde izleyebilirsiniz.
• En Çoklar Analizi ve Karşılaştırma grafikleri sayesinde tehlike, etki, olasılık yada departman, lokasyon vb. boyutlara göre karşılaştırma/analiz grafikleri alabilirsiniz.
• Risk formları istenirse onay aşamalarından geçirebilir, onay sürecinden geçen risk formları ilgililerine sistem üzerinden yayınlama yapabilirsiniz.
• Tespit edilmiş olan tehlikelerin her biri ayrı ayrı dikkate alınarak bu tehlikelerden kaynaklanabilecek risklerin hangi sıklıkta oluşabileceği ile bu risklerden kimlerin, nelerin, ne şekilde ve hangi şiddette zarar görebileceğini
belirleyebilirsiniz.
• Risk formlarınıza “kontrol” noktaları tanımlayabilir, değerlendirme yapılırken kontrol tedbirlerininin göz önüne alınmasını sağlayabilirsiniz.
• Analiz edilen riskler, kontrol tedbirlerine karar verilmek üzere etkilerinin büyüklüğüne ve önemlerine göre en yüksek risk seviyesine sahip olandan başlanarak sıralanabilir.
• Heat Map analiz raporu sistemden otomatik olarak çıkartılmaktadır. Risk dağılımlarınızı bu rapor ile analiz edebilir,
risk çalışmalarınız için önceliklendirme yapabilirsiniz.
• “İBYS – İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgi Yönetim Sistemi” çerçevesindeki verileri Bakanlığa elektronik olarak gönderebilirsiniz. QDMS entegratör firma listesindedir.
Çevresel boyutlar ve bunların süreçleri açısından işletme faaliyetleri sırasında oluşabilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin ve risklerin analiz edilerek mevcut kontroller yoluyla değerlendirilmesi sağlanarak işlemlerin takip edildiği modüldür. Buna ek olarak;
• Çevresel yönler ve tehlikelerin tanımlanması, analiz edilmesi, önlem faaliyetlerin tanımlanması ve takibini sağlayabileceğiniz risk modülüdür.
• Tüm risk metodolojileri ile uyumludur. Tamamen esnek ve kullanıcı tanımlı bir altyapıya sahiptir. Kurumda uygulanan risk metodolojisini uyarlayabilirsiniz.
• Çevresel yönlerin ve tehlikelerin tanımlanabilmesi için faaliyet, süreç ve hizmetler ile ilişkilendirebilirsiniz.
• Operasyon, faaliyet ve hizmetlerin çevre ile hangi şekilde etkileşim içerisinde olduğunu ve nasıl etkilediğini tanımlayabilirsiniz.
• Faaliyetlerin havaya, suya, toprağa emisyonları olup olmadığını tanımlayabilirsiniz.
• Faaliyetlerinizde kullandığınız enerji kaynaklarını tanımlayabilirsiniz.
• Kuruma özel risk puanlama sistemi oluşturabilir, değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz.
• Riskler departman, süreç, lokasyon gibi farklı kategorilere göre ayrı ayrı gruplandırabilir, raporlamasını ve takibini sağlanabilirsiniz.
• Tüm risk analizlerinin sonucunda ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan bir Önlem takip sistemi bulunmaktadır. Risk formlarınız için önlem takip sistemini kullanabilirsiniz.
• Risk analizi sonucu ortaya çıkan uygunsuzluklar için alınacak önlemler istenirse QDMS Doküman Yönetim modülü ile entegre olan, Talimat, Prosedür vb ile ilişki kurulabilmektedir.
• Önlem takip sürecinde açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilir. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• Farklı risk formları oluşturularak, risk analiz formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve risk formları üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• Risk formları istenen formatta Excel’e aktarılarak raporlanabilmektedir. İstenirse tek bir risk maddesine ait detaylı rapor da alınabilmektedir.
• Risk formları revize edilebilir, revize edilen risklerin eski ve yeni durumları hem anlık olarak hem de trend grafiği üzerinde izleyebilirsiniz.
• En Çoklar Analizi ve Karşılaştırma grafikleri sayesinde tehlike, etki, olasılık yada departman, lokasyon vb. boyutlara göre karşılaştırma/analiz grafikleri alabilirsiniz.
• Risk formları istenirse onay aşamalarından geçirebilir, onay sürecinden geçen risk formları ilgililerine sistem üzerinden yayınlama yapabilirsiniz.
• Tespit edilmiş olan tehlikelerin her biri ayrı ayrı dikkate alınarak bu tehlikelerden kaynaklanabilecek risklerin hangi sıklıkta oluşabileceği ile bu risklerden kimlerin, nelerin, ne şekilde ve hangi şiddette zarar görebileceğini
belirleyebilirsiniz.
• Risk formlarınıza “kontrol” noktaları tanımlayabilir, değerlendirme yapılırken kontrol tedbirlerininin göz önüne alınmasını sağlayabilirsiniz.
• Analiz edilen riskler, kontrol tedbirlerine karar verilmek üzere etkilerinin büyüklüğüne ve önemlerine göre en yüksek risk seviyesine sahip olandan başlanarak sıralanabilir.
• Heat Map analiz raporu sistemden otomatik olarak çıkartılmaktadır. Risk dağılımlarınızı bu rapor ile analiz edebilir, risk çalışmalarınız için önceliklendirme yapabilirsiniz.
• Uygulanan örnek analiz yöntemleri; Checklist Analysis-CA, L Tipi (5×5), Kinney, Job Safety Analysis-JSA, HAZOP vb.
Bilgi güvenliği ve bunların süreçleri açısından işletme faaliyetleri sırasında oluşabilecek açıklıklıkların belirlenmesi, bu açıklık ve risklerin analiz edilerek mevcut kontroller yoluyla değerlendirilmesi sağlanarak işlemlerin takip edildiği modüldür. Aynı zamanda bilgi güvenliği kapsamındaki varlıkların gizlilik, bütünlük, erişebilirlik açısından önem derecesi hesaplanabilir ve bunlar risk yönetiminde kullanılabilir. Buna ek olarak;
• Bilgi güvenliği risk değerlendirmesi ile, kurum seviyesinde karşılanabilecek riskleri bütüncül olarak değerlendirebilir, risk kaynaklarını tanımlayabilir, etki ve olasılıklarını belirleyerek gizlilik, bütünlük ve erişilebilirlik unsurlarını ele alabilecek şekilde tasarlayabilirsiniz.
• Tüm risk metodolojileri ile uyumludur. Tamamen esnek ve kullanıcı tanımlı bir altyapıya sahiptir. Kurumda uygulanan risk metodolojisini uyarlayabilirsiniz.
• Varlık/varlık grupları tanımlayabilir; kritik varlıkların risklerini analiz edebilirsiniz.
• Bilgi Güvenliği Risk Analizi sonucunda ortaya çıkan uygunsuzlukların, ISO 27001’in gerekli gördüğü kontrol maddeleri ile uyumu sağlanarak SOA Raporu alabilirsiniz.
• Kuruma özel risk puanlama sistemi oluşturabilir, değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz.
• Riskler departman, süreç, lokasyon gibi farklı kategorilere göre ayrı ayrı gruplandırabilir, raporlamasını ve takibini sağlanabilirsiniz.
• Tüm risk analizlerinin sonucunda ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan bir Önlem takip sistemi bulunmaktadır. Risk formlarınız için önlem takip sistemini kullanabilirsiniz.
• Risk analizi sonucu ortaya çıkan uygunsuzluklar için alınacak önlemler istenirse QDMS Doküman Yönetim modülü ile entegre olan, Talimat, Prosedür vb ile ilişki kurulabilmektedir.
• Önlem takip sürecinde açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilir. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• Farklı risk formları oluşturularak, risk analiz formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve risk formları üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• Risk formları istenen formatta Excel’e aktarılarak raporlanabilmektedir. İstenirse tek bir risk maddesine ait detaylı rapor da alınabilmektedir.
• Risk formları revize edilebilir, revize edilen risklerin eski ve yeni durumları hem anlık olarak hem de trend grafiği üzerinde izleyebilirsiniz.
• En Çoklar Analizi ve Karşılaştırma grafikleri sayesinde tehlike, etki, olasılık yada departman, lokasyon vb. boyutlara göre karşılaştırma/analiz grafikleri alabilirsiniz.
• Risk formları istenirse onay aşamalarından geçirebilir, onay sürecinden geçen risk formları ilgililerine sistem üzerinden yayınlama yapabilirsiniz.
• Tespit edilmiş olan tehlikelerin her biri ayrı ayrı dikkate alınarak bu tehlikelerden kaynaklanabilecek risklerin hangi sıklıkta oluşabileceği ile bu risklerden kimlerin, nelerin, ne şekilde ve hangi şiddette zarar görebileceğini
belirleyebilirsiniz.
• Risk formlarınıza “kontrol” noktaları tanımlayabilir, değerlendirme yapılırken kontrol tedbirlerininin göz önüne alınmasını sağlayabilirsiniz.
• Analiz edilen riskler, kontrol tedbirlerine karar verilmek üzere etkilerinin büyüklüğüne ve önemlerine göre en yüksek risk seviyesine sahip olandan başlanarak sıralanabilir.
• Heat Map analiz raporu sistemden otomatik olarak çıkartılmaktadır. Risk dağılımlarınızı bu rapor ile analiz edebilir, risk çalışmalarınız için önceliklendirme yapabilirsiniz.
Kurumun stratejisi, misyonu ve vizyonunu etkileyen ve tehdit oluşturan tüm durumlar için bu tehditlerin ve risklerin analiz edilerek mevcut kontroller yoluyla değerlendirilmesini ve takip edilmesini sağlayan bir modüldür. Özellikle şirketin süreçleri üzerindeki riskleri görmek için çok etkin bir çözümdür. Buna ek olarak;
• Kurumunuzun temel faaliyetlerine etki edecek riskleri tanımlayabilirsiniz.
• Riskleri ortadan kaldırabilecek veya etkisini en düşük seviyeye indirebilecek kontrol planlarınızı ve önleyici faaliyetlerinizi yönetebilirsiniz.
• Risk analizlerinizi ve çalışmalarınızı kurumun tamamına yayabilirsiniz.
• Stratejik hedefler ve süreçler ile ilişki raporunu oluşturabilirsiniz.
• Tüm risk metodolojileri ile uyumludur. Tamamen esnek ve kullanıcı tanımlı bir altyapıya sahiptir. Kurumda uygulanan risk metodolojisini uyarlayabilirsiniz.
• Kuruma özel risk puanlama sistemi oluşturabilir, değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz.
• Riskler departman, süreç, lokasyon gibi farklı kategorilere göre ayrı ayrı gruplandırabilir, raporlamasını ve takibini sağlanabilirsiniz.
• Tüm risk analizlerinin sonucunda ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan bir Önlem takip sistemi bulunmaktadır. Risk formlarınız için önlem takip sistemini kullanabilirsiniz.
• Risk analizi sonucu ortaya çıkan uygunsuzluklar için alınacak önlemler istenirse QDMS Doküman Yönetim modülü ile entegre olan, Talimat, Prosedür vb ile ilişki kurulabilmektedir.
• Önlem takip sürecinde açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilir. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• Farklı risk formları oluşturularak, risk analiz formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve risk formları üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• Risk formları istenen formatta Excel’e aktarılarak raporlanabilmektedir. İstenirse tek bir risk maddesine ait detaylı rapor da alınabilmektedir.
• Risk formları revize edilebilir, revize edilen risklerin eski ve yeni durumları hem anlık olarak hem de trend grafiği üzerinde izleyebilirsiniz.
• En Çoklar Analizi ve Karşılaştırma grafikleri sayesinde tehlike, etki, olasılık yada departman, lokasyon vb. boyutlara göre karşılaştırma/analiz grafikleri alabilirsiniz.
• Risk formları istenirse onay aşamalarından geçirebilir, onay sürecinden geçen risk formları ilgililerine sistem üzerinden yayınlama yapabilirsiniz.
• Tespit edilmiş olan tehlikelerin her biri ayrı ayrı dikkate alınarak bu tehlikelerden kaynaklanabilecek risklerin hangi sıklıkta oluşabileceği ile bu risklerden kimlerin, nelerin, ne şekilde ve hangi şiddette zarar görebileceğini
belirleyebilirsiniz.
• Risk formlarınıza “kontrol” noktaları tanımlayabilir, değerlendirme yapılırken kontrol tedbirlerininin göz önüne alınmasını sağlayabilirsiniz.
• Analiz edilen riskler, kontrol tedbirlerine karar verilmek üzere etkilerinin büyüklüğüne ve önemlerine göre en yüksek risk seviyesine sahip olandan başlanarak sıralanabilir.
• Heat Map analiz raporu sistemden otomatik olarak çıkartılmaktadır. Risk dağılımlarınızı bu rapor ile analiz edebilir, risk çalışmalarınız için önceliklendirme yapabilirsiniz.
Proses, sistem, tasarım ve servis bazında oluşabilecek tehlikelerin belirlendiği, bu tehlikelerin ve risklerin analiz edilerek mevcut kontroller yoluyla değerlendirilmesi sağlanarak işlemlerin takip edildiği modüldür. Buna ek olarak;• Ürün ve süreçlerdeki var olan ve/veya henüz ortaya çıkmamış hata türü/etkilerini kayıt altına alabilirsiniz.
• Hataların sebeplerini ve etkilerini tanımlayabilirsiniz.
• Olasılık, şiddet ve keşfedilebilirliğe bağlı olarak hataların önceliğini ortaya koyabilirsiniz.
• Gerçekleşmesi olası hatalar üzerinde çalışarak, hataları üretim, servis veya diğer parçalar ile ilişkilendirebilirsiniz.
• Hata türünün oluşma sıklığı dikkate alarak, olasılık derecelendirme tablosu oluşturabilirsiniz.
• Katsayının büyüklüğüne göre iyileştirme faaliyetlerine başlayıp başlamama kararı alabilirsiniz.
• Kayıt altına alınmış hata ve problemlerinizi ortadan kaldırmak ve etkisini düşürmek için gerekli olan kontrol noktalarınızı belirleyebilir, önlem çalışmalarınızı planlayarak takip edebilirsiniz.
• Tüm risk metodolojileri ile uyumludur. Tamamen esnek ve kullanıcı tanımlı bir altyapıya sahiptir. Kurumda uygulanan risk metodolojisini uyarlayabilirsiniz.
• Kuruma özel risk puanlama sistemi oluşturabilir, değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz.
• Riskler lokasyon, departman, süreç, hizmet, ürün gibi farklı kategorilere göre ayrı ayrı gruplandırabilir, raporlamasını ve takibini sağlanabilirsiniz.
• Tüm FMEA analizlerinin sonucunda ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan bir önlem takip sistemi bulunmaktadır. FMEA formlarınız için önlem takip sistemini kullanabilirsiniz.
• FMEA analizi sonucu ortaya çıkan uygunsuzluklar için alınacak önlemler istenirse QDMS Doküman Yönetim modülüile entegre olan, Talimat, Prosedür vb ile ilişki kurabilirsiniz.
• Önlem takip sürecinde açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilir. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• FMEA analiz formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve FMEA formları üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• FMEA formları istenen formatta Excel’e aktarılarak raporlanabilmektedir. İstenirse tek bir FMEA maddesine ait detaylı rapor da alınabilmektedir.
• FMEA formları revize edilebilir, revize edilen formların eski ve yeni durumlarını hem anlık olarak hem de trend grafiği üzerinde izleyebilirsiniz.
• “En Çoklar Analizi” ve “Karşılaştırma” grafikleri sayesinde etki, şiddet, saptama, sınır, risk öncelik sayısı vb. yada departman, lokasyon vb. boyutlara göre karşılaştırma/analiz grafikleri alabilirsiniz.
• FMEA formlarını istenirse onay aşamalarından geçirebilir, onay sürecinden geçen risk formları ilgililerine sistem üzerinden yayınlama yapabilirsiniz.
• FMEA formlarınıza “kontrol” noktaları tanımlayabilir, değerlendirme yapılırken kontrol tedbirlerininin göz önüne alınmasını sağlayabilirsiniz.
• Heat Map analiz raporu sistemden otomatik olarak çıkartılmaktadır. Risk dağılımlarınızı bu rapor ile analiz edebilir, risk çalışmalarınız için önceliklendirme yapabilirsiniz.
Gıdanın güvenliğini tehlikeye sokacak fiziksel, kimyasal, biyolojik tehlikelerin ve risklerin belirlendiği, bu risklerin yönetildiği çözümdür. Buna ek olarak;
• Gıda güvenliğinin sağlanması için ihtiyaç duyulan risk değerlendirmesi, risk yönetimi ve risk iletişimi işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
• Tüm risk metodolojileri ile uyumludur. Tamamen esnek ve kullanıcı tanımlı bir altyapıya sahiptir. Kurumda uygulanan Gıda güvenliği Risk metodolojisini uyarlayabilirsiniz.
• Kalitatif ve kantitatif risk tanımlamaları yapabilirsiniz.
• Riskleri tanımlayabilir, risklere bağlı tehlikeleri, tehlikenin niteliklerini ve maruziyetleri tanımlayabilirsiniz.
• Tehlikenin niteliklerine bağlı risk unsurlarını tanımlayabilirsiniz.
• Kuruma özel risk puanlama sistemi oluşturabilir, değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz.
• Riskler departman, süreç, lokasyon, hizmet, ürün gibi farklı kategorilere göre ayrı ayrı gruplandırabilir, raporlamasını ve takibini sağlanabilirsiniz.
• Tüm risk analizlerinin sonucunda ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan bir Önlem takip sistemi bulunmaktadır. Risk formlarınız için önlem takip sistemini kullanabilirsiniz.
• Risk analizi sonucu ortaya çıkan uygunsuzluklar için alınacak önlemler istenirse QDMS Doküman Yönetim modülü ile entegre olan, Talimat, Prosedür vb ile ilişki kurulabilirsiniz.
• Önlem takip sürecinde açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilir. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• Farklı risk formları oluşturularak, risk analiz formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve risk formları üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• Risk formları istenen formatta Excel’e aktarılarak raporlanabilmektedir. İstenirse tek bir risk maddesine ait detaylı rapor da alınabilmektedir.
• Risk formları revize edilebilir, revize edilen risklerin eski ve yeni durumları hem anlık olarak hem de trend grafiği üzerinde izleyebilirsiniz.
• En Çoklar Analizi ve Karşılaştırma grafikleri sayesinde tehlike, etki, olasılık yada departman, lokasyon vb. boyutlara göre karşılaştırma/analiz grafikleri alabilirsiniz.
• Risk formları istenirse onay aşamalarından geçirebilir, onay sürecinden geçen risk formları ilgililerine sistem üzerinden yayınlama yapabilirsiniz.
• Tespit edilmiş olan tehlikelerin her biri ayrı ayrı dikkate alınarak bu tehlikelerden kaynaklanabilecek risklerin hangi sıklıkta oluşabileceği ile bu risklerden kimlerin, nelerin, ne şekilde ve hangi şiddette zarar görebileceğini
belirleyebilirsiniz.
• Risk formlarınıza “kontrol” noktaları tanımlayabilir, değerlendirme yapılırken kontrol tedbirlerininin göz önüne alınmasını sağlayabilirsiniz.
• Analiz edilen riskler, kontrol tedbirlerine karar verilmek üzere etkilerinin büyüklüğüne ve önemlerine göre en yüksek risk seviyesine sahip olandan başlanarak sıralanabilir.
Kaza olmaması için gereken önlemlerin belli usuller dahilinde önceden alınması amacı ile risk ölçümlemesinin ve değerlendirme çalışmalarının yapıldığı çözümdür. Buna ek olarak;
• Tüm risk metodolojileri ile uyumludur. Tamamen esnek ve kullanıcı tanımlı bir altyapıya sahiptir. Kurumda uyguladığı “Uçuş Emniyet Risk” metodolojisini uyarlayabilirsiniz.
• Kuruma özel risk puanlama sistemi oluşturabilir, değerlendirmelerinizi yapabilirsiniz.
• Doğmuş ve doğabilecek tehlikeleri ve risk unsurlarını belirleyebilir, risk formlarınızı sisteme tanımlayarak risk belirleme ve analiz çalışmalarını gerçekleştirebilirsiniz.
• Analiz edilen riskleri bertaraf edilmesi veya kabul edilebilir bir seviyeye getirilmesi için QDMS’in Aksiyon ve DİF modülleri ile entegre bir şekilde iyileştirme çalışmalarınızı gerçekleştirebilirsiniz.
• İnsanların, donanımın ya da yapıların zarar görmesi, kaynakların kaybedilmesine neden olma ya da faaliyetlerin yerine getirilmesini engelleme ihtimalini olasılık, etkinin vb. çarpanlar ile riskin seviyesini belirleyebilirsiniz.
• Tüm risk analizlerinin sonucunda ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan bir Önlem takip sistemi bulunmaktadır. Risk formlarınız için önlem takip sistemini kullanabilirsiniz.
• Riskler departman, süreç, lokasyon, hizmet, ürün gibi farklı kategorilere göre ayrı ayrı gruplandırabilir, raporlamasını ve takibini sağlanabilirsiniz.
• Risk analizi sonucu ortaya çıkan uygunsuzluklar için alınacak önlemler istenirse QDMS Doküman Yönetim modülü ile entegre olan, Talimat, Prosedür vb ile ilişki kurabilirsiniz.
• Önlem takip sürecinde açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilir. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• Farklı risk formları oluşturularak, risk analiz formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve risk formları üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• Risk formları istenen formatta Excel’e aktarılarak raporlanabilmektedir. İstenirse tek bir risk maddesine ait detaylı rapor da alınabilmektedir.
• Risk formları revize edilebilir, revize edilen risklerin eski ve yeni durumları hem anlık olarak hem de trend grafiği üzerinde izleyebilirsiniz.
• En Çoklar Analizi ve Karşılaştırma grafikleri sayesinde tehlike, etki, olasılık yada departman, lokasyon vb. boyutlara göre karşılaştırma/analiz grafikleri alabilirsiniz.
• Risk formları istenirse onay aşamalarından geçirebilir, onay sürecinden geçen risk formları ilgililerine sistem üzerinden yayınlama yapabilirsiniz.
• Tespit edilmiş olan tehlikelerin her biri ayrı ayrı dikkate alınarak bu tehlikelerden kaynaklanabilecek risklerin hangi sıklıkta oluşabileceği ile bu risklerden kimlerin, nelerin, ne şekilde ve hangi şiddette zarar görebileceğini
belirleyebilirsiniz.
• Risk formlarınıza “kontrol” noktaları tanımlayabilir, değerlendirme yapılırken kontrol tedbirlerininin göz önüne alınmasını sağlayabilirsiniz.
• Analiz edilen riskler, kontrol tedbirlerine karar verilmek üzere etkilerinin büyüklüğüne ve önemlerine göre en yüksek risk seviyesine sahip olandan başlanarak sıralanabilir.
• Heat Map analiz raporu sistemden otomatik olarak çıkartılmaktadır. Risk dağılımlarınızı bu rapor ile analiz edebilir, risk çalışmalarınız için önceliklendirme yapabilirsiniz.
İşçi sağlığı ve güvenliği, bilgi güvenliği veya çevre vukuat, ramak kala kayıtlarının tutulduğu, istatistiki analizleri ile raporlanmasına yardımcı olan modüldür. Buna ek olarak;
• Kurumunuzdaki “İş Kazaları” ve “Ramakkala Bildirimleri” sistem üzerinden yapılabilir.
• Çalışanlar sistem üzerinden, tanımlanan “İş Kazası” ve Ramakkala” formlarını doldurarak bildirim yapabilirler.
• Olay tipine göre kurumunuzun sahip olduğu bildirim formu esnek bir şekilde uyarlayabilirsiniz.
• Kullanıcıların yapmış olduğu bildirimlere statü ve onay seviyeleri tanımlanabilir, sistem üzerinden bu işlemleri
gerçekleştirebilirsiniz.
• Bildirim detayları, kazazede ve yaralanma bilgileri girebilirsiniz. Bu veriler çerçevesinde raporlar alabilirsiniz.
• QDMS Mobile uygulamalardan sahadaki bildirimleri cep telefonlarından doldurabilirsiniz.
• Bildirimlerinizi işyeri, departman, süreç gibi kategorilerde gruplayabilir, raporlama ve takibini yapabilirsiniz.
• Bildirim tipine göre olayları risk formları ile ilişkilendirebilir, olayın ilişkili olduğu risk formunun tekrar gözden
geçirilmesini sağlayabilirsiniz.
• Olaylar bildirimler sonucunda ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan önlem takip sistemini kullanabilirsiniz.
• QDMS Doküman Yönetim modülü ile entegre olan, Talimat, Prosedür vb ile ilişki kurabilirsiniz.
• Önlem takip sürecinde açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilir. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• Bildirim formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilir, kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve risk formları üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• En Çoklar Analizi ve Karşılaştırma grafikleri sayesinde bildirim detaylarına göre karşılaştırma/analiz grafikleri alabilirsiniz.
• Bildirimleriniz için istenirse onay aşamaları kullanabilir, onay sürecinden geçen bildirimleri ilgililerine sistem üzerinden yayınlama yapabilirsiniz.
Firmalarda uygulanan değişikliklerin beklenen çıktılar üretmemesi durumunda gerekli önlemlerin alınmasını sağlayan ve bu değişikliklerin yönetildiği çözümdür. Buna ek olarak;
• Kurumunuzun sahip olduğu “Değişiklik Yönetim Formu” yapısını ve akışını esnek ve kullanıcı tanımlı altyapı sayesinde kurgulayabilirsiniz.
• “Kalite Yönetim Standartları”na uygun olarak iyileştirme, müşteri memnuniyeti, ürün ve hizmet kalitesini arttırmak gibi amaçlarla değişiklik yönetim sürecini yönetebilirisiniz.
• Değişiklik taleplerinizin kurumun tüm paydaşları tarafından talep olarak girilmesini sağlayabilirsiniz.
• Talep edilen değişikliklerin yönetimini uygulama içerisinde yapabilir, onayları ve ilgili paydaşlara bilgi dağıtımını sistem üzerinden verebilirsiniz.
• Değişiklik formlarınızı süreçler ile ilişkilendirebilir, sreüç ilişki raporlarını sistemden alabilirsiniz.
• Değişiklik formlarını departman, süreç, lokasyon, hizmet, ürün gibi farklı kategorilere göre ayrı ayrı gruplandırabilir,
raporlamasını ve takibini sağlanabilirsiniz.
• Değişiklik form talebi sonrasında alınması gereken aksiyonlar ve ortaya çıkan uygunsuzluklar için QDMS’in DİF ve Aksiyon modülleri ile entegre olarak çalışan takip sistemini kullanabilirsiniz.
• Değişiklik formlarını QDMS Doküman Yönetim modülü ile entegre bir şekilde kullanabilir, Talimat, Prosedür vb dokümanlar ile ilişki kurabilirsiniz.
• Form kapsamında yapılması gereken faaliyetler için aksiyonlar açabilir, açılan aksiyonlar ilgililerine otomatik olarak mail ile otomatik olarak bildirilmesini sağlayabilirsiniz. Aksiyonların gerçekleştirilme aşamaları takip edebilir, termin içinde yapılmayan işler üst amirlere raporlayabilirsiniz.
• Değişiklik formları üzerinde yetki kontrolü sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların yetkisiz erişim sağlamasını ve formlar üzerinde değişiklik yapmalarını engelleyebilirsiniz.
• Formlar istenen formatta Excel’e aktarılarak raporlanabilmektedir. İstenirse form bazında detaylı rapor da alınabilmektedir.
• En Çoklar Analizi raporu ile girilen değişiklik formlarının detaylarına göre grafik raporlar oluşturabilirsiniz.
• Değişiklik formları onay aşamalarından geçirebilir, onay sürecinden geçen formları ilgililerine sistem üzerinden yayınlamasını yapabilirsiniz.
• Değişiklik sürecinden kaynaklanabilecek riskler çerçevesinde aksiyonlarını tanımlayabilir, form üzerinde kimlerin, nelerin, ne şekilde etkileneceğini tanımlayabilirsiniz
İş yerindeki risklerin önlenmesinin veya azaltılmasının, teknik tedbirlere dayalı toplu korunma ya da iş organizasyonu veya çalışma yöntemleri ile sağlanamadığı durumlarda kullanılacak kişisel koruyucu donanımların özellikleri, temini, kullanımı ve diğer hususlarla ilgili usul ve esasları belirlemektedir. Bu kapsamda kişisel koruyucu donanımların zimmet karşılığında çalışanlara verilmesi ve takibi gerçekleştirilmektedir. Kişisel koruyucu donanımların takibi, zamanı geldiğinde değişimi ve geri toplanması süreçlerinin yönetimi için kullanılan bir modüldür. Ek olarak;
• Kişisel koruyucu donanımların borçlanma sürecini dijital ortamda yönetebilirsiniz.
• Kişisel koruyucu donanımların standartlara uygunluğunun takibini yapabilirsiniz.
• Faaliyet veya süreç bazlı zimmet ilişkilendirmesi yapabilirsiniz.
• Zimmet işlemleri sonrası sistem tarafından otomatik oluşturulan zimmet tutanağını alabilir, çalışanların imza işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
• Tüm kişisel koruyucu donanımlarınızı çalışan bazında takip edebilirsiniz.
• Zamanı gelen işlemler için sistem tarafından otomatik bildirimler alabilirsiniz.
• İhtiyaç duyulan ekstra parametrik alanlar ve akışlar tanımlanabilmektedir
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası’nın 11. ve 12. maddesine göre iş verenler; çalışma ortamı, kullanılan maddeler, iş ekipmanı ile çevre şartlarını dikkate alarak meydana gelebilecek acil durumları önceden değerlendirmek, çalışanları ve çalışma çevresini etkilemesi mümkün ve muhtemel acil durumları belirlemek, tahliye planlarını yapmak ve bunların olumsuz etkilerini önleyici ve sınırlandırıcı tedbirleri almakla yükümlüdür. Şirketlerin afetler ve kötü durumlar için hazırlıklı olmasının sağlanması adına geliştirilmiş çözümdür. Ek olarak;
• Afetler ve kötü durumlar için hazırlık çalışmalarınızın dijital ortamda yönetebilirsiniz.
• Takımlarınızı yönetebilir, tatbikatlarınızı gerçekleştirebilirsiniz.
• Takımlarınız için revizyon işlemi yapılabilir ve önceki revizyonları görebilirsiniz.
• Acil durum tiplerinin tanımlamasını yapabilir, gözden geçirme periyoduna bağlı olarak sistem tarafından otomatik bilgilendirmeler alabilirsiniz.
• Her tür felaket için farklı ekip kurabilirsiniz.
• Zamanı gelen tatbikatların hatırlatmaları sistem tarafından otomatik yapılmaktadır.
• İhtiyaç duyulan ekstra parametrik alanlar ve akışlar tanımlanabilmektedir.